9.2 op basis van 1189 beoordelingen
Wij zijn geopend van 08:00 - 18:00 uur

Algemeen

Dat kan zeker! Stuur jouw wensen en het gewenste merk en model naar info@autoschippers.nl of bel ons, dan helpen wij je verder bij het vinden van de juiste auto. Je kunt ook terecht op onze pagina zoekopdracht auto voor meer informatie.

Ja, dat kan. Als je interesse hebt in een auto uit onze voorraad, kun je via de knop ‘Ik heb interesse’ aangeven of je jouw auto wilt inruilen en daar je gegevens invoeren. Je kunt er ook voor kiezen om langs te komen in onze showroom of contact met ons op te nemen via e-mail of telefoon.

EV staat voor Electric Vehicle, oftewel een elektrisch voertuig. Dit verwijst naar elektrische auto’s en elektrische bedrijfswagens. PHEV staat voor Plug-in Hybrid Electric Vehicle, oftewel een plug-in hybride voertuig. Dit is een hybride auto die je extern kunt opladen met een stekker. PHEV’s kunnen vaak een aantal kilometers volledig elektrisch rijden, terwijl langere afstanden efficiënt worden afgelegd dankzij de combinatie van benzine- en elektromotor.

Uiteraard! Wij raden een proefrit zelfs aan, zodat je het comfort en zicht in de auto zelf kunt ervaren. Je kunt een proefrit plannen:

  • In de showroom, in overleg met onze verkoper
  • Via onze website op de voorraad pagina en vervolgens bij de desbetreffende auto
  • Via de WhatsApp-knop die op de website wordt getoond
  • Telefonisch of per mail

Tijdens de proefrit ben je verzekerd.

Autoservice

Ja, wij bieden onze werkplaatsklanten vervangend vervoer aan. Je kunt kiezen uit een gratis elektrische leenfiets of een vervangende auto tegen een klein tarief. Geef bij het plannen van je afspraak gerust je voorkeur door, dan regelen wij de rest.

Bij kleine reparaties voeren wij het werk meestal direct en voordelig voor je uit, zodat je snel weer de weg op kunt. Bij hoge of onverwachte kosten nemen we altijd eerst contact met je op. We bespreken de reparaties en kosten met je, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan.

Ja, als jouw kenteken en contactgegevens bij ons bekend zijn, ontvang je automatisch een herinnering wanneer jouw auto toe is aan de APK-keuring. Zo mis je nooit je verplichte APK.

Ja, dat kan zeker. Geef bij het plannen van je werkplaatsafspraak aan dat je meerdere werkzaamheden wilt laten uitvoeren. Dan reserveren wij extra tijd, zodat we alles in één bezoek voor je kunnen regelen.

Bij lichte blikschade is de politie vaak niet nodig; de betrokkenen vullen dan gezamenlijk de schadepapieren in en regelen de afhandeling onderling. Schakel de politie altijd in bij:

  • Gewonden bij het ongeval
  • Forse schade aan een van de voertuigen
  • Buitenlands voertuig betrokken
  • Doorrijden door een van de betrokkenen
  • Meningsverschil of ruzie met de tegenpartij
  • Vermoeden van een misdrijf, zoals rijden onder invloed van alcohol of drugs

Is het slechts een sterretje in de ruit en kun je nog veilig rijden? Maak dan een afspraak voor reparatie. Beïnvloedt de schade het zicht tijdens het rijden? Laat dit dan zo snel mogelijk repareren om veilig onderweg te blijven. Je kunt contact met ons opnemen door hier te klikken.

Ja, natuurlijk! Bij Autobedrijf Schippers in Rijssen ben je van harte welkom met alle soorten autoschade, van een kleine kras of deuk tot grotere schade na een aanrijding. Samen met onze partner Schadenet ACN zorgen we voor vakkundig en snel herstel, zodat jij weer veilig en zorgeloos de weg op kunt. Lees hier meer over op onze schadeherstel-pagina.

Foto’s vormen een waardevolle aanvulling op het Europees Schadeformulier. Met een smartphone kun je eenvoudig extra bewijs vastleggen. Denk bij het maken van foto’s aan:

  • Overzichtsfoto’s van de situatie
  • Detailfoto’s van de schade aan jouw auto
  • Foto’s van de schade aan andere betrokken voertuigen
  • Details zoals remsporen of glassplinters
  • Videobeelden van bewakingscamera’s, dashcams of andere getuigen

De duur van een onderhoudsbeurt hangt af van het type auto en het aantal gereden kilometers. Gemiddeld duurt een onderhoudsbeurt bij Auto Schippers tussen de 1,5 en 2 uur. Onze deskundige monteurs nemen de tijd om je auto zorgvuldig te inspecteren en alle noodzakelijke werkzaamheden uit te voeren, zodat je weer veilig de weg op kunt. Soms kan het iets langer duren, afhankelijk van de staat van je auto en wat onze monteurs tijdens de controle ontdekken. Mochten we iets tegenkomen wat extra tijd of kosten met zich meebrengt, dan houden we je altijd op de hoogte van de voortgang en eventuele meerkosten. Zo weet je altijd waar je aan toe bent!

De frequentie van een onderhoudsbeurt hangt af van het merk, type en de leeftijd van de auto. Het onderhoudsschema in je onderhoudsboekje geeft aan wanneer het tijd is voor een onderhoudsbeurt. Bij nieuwere auto’s word je vaak automatisch herinnerd door een lampje op het dashboard. De boordcomputer berekent precies wanneer je auto aan onderhoud toe is. Het is belangrijk om dit tijdig te doen om te voorkomen dat kleine problemen uitgroeien tot grotere reparaties. Wist je trouwens dat je een onderhoudsbeurt kunt combineren met een gratis APK? Dit maakt het onderhoud snel en voordeliger!

Hoewel het niet wettelijk verplicht is, is een onderhoudsbeurt wel essentieel om ervoor te zorgen dat je auto veilig en betrouwbaar blijft rijden. Zeker als je wilt dat je auto door de APK komt en je fabrieksgarantie wilt behouden, is regelmatig onderhoud belangrijk. Bij Auto Schippers zorgen wij ervoor dat je auto volgens het onderhoudsschema van de fabrikant wordt onderhouden en altijd voldoet aan de hoogste kwaliteitsnormen.

Lease

Financial Lease is speciaal bedoeld voor ondernemers die zakelijk een auto willen rijden met behoud van fiscale voordelen. Als particulier kun je daarom geen gebruik maken van Financial Lease. Ben je particulier en wil je graag een auto leasen? Dan is Private Lease een interessant alternatief. Je rijdt dan een auto tegen een vast maandbedrag, zonder onverwachte kosten. Neem gerust contact met ons op. We denken graag met je mee over de mogelijkheden die het beste bij jouw situatie passen.

Een negatieve BKR-codering kan invloed hebben op je mogelijkheden om een voertuig te leasen. Of je kunt leasen, hangt af van het type lease en je persoonlijke of zakelijke situatie. Bij sommige leasevormen word je BKR-registratie meegenomen in de beoordeling. Heb je een negatieve codering, dan hoeft dat niet direct te betekenen dat je geen voertuig kunt leasen. We kijken altijd naar het totaalplaatje en denken graag met je mee. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende beoordeling van je situatie. Samen zoeken we naar een passende oplossing.

Om een Financial Leasecontract af te kunnen sluiten, hebben we een aantal gegevens van je nodig om je aanvraag goed te kunnen beoordelen. Als ondernemer vragen we je om het volgende aan te leveren:

  • Geldige legitimatie (paspoort of ID-kaart)
  • Uittreksel van de Kamer van Koophandel (niet ouder dan 3 maanden)
  • Recente jaarcijfers of een duidelijke inkomens-/winstprognose
  • Bankafschriften (meestal van de afgelopen 3 maanden)
  • Eventuele aanvullende informatie over lopende verplichtingen of leningen

Afhankelijk van jouw situatie of de gekozen leaseconstructie kan er om extra documenten gevraagd worden. Na ontvangst van je gegevens zorgen wij voor een snelle beoordeling en transparant voorstel op maat.

Verhuur

Ja, je krijgt de auto met een volle tank mee en moet deze ook zo weer inleveren. Vergeet je dit? Dan brengen we zowel de brandstofkosten als de aftankkosten in rekening.

Maak altijd eerst duidelijke foto’s van de schade, betrokken voertuigen en de situatie. Bel ons vervolgens via 0548-512565 om de schade te melden. Vul het schadeformulier volledig in (dit formulier vind je in het voertuig) en zorg dat beide partijen het ondertekenen. Stuur het formulier samen met de foto’s per mail naar ons op of lever het persoonlijk bij ons in. Kun je niet meer verder rijden? Bel dan de Bovemij Alarmservice via +31 24 360 20 60 (24/7 bereikbaar) en stel ons daarna ook op de hoogte. Lever je geen schadeformulier in, dan ben je als huurder volledig aansprakelijk voor de schade.

Ja, al onze voertuigen zijn standaard voorzien van een pechhulppas voor Europa. Heb je pech met een Hyundai? Bel dan +31 (0)88 366 39 99. Rijd je in een ander merk? Neem dan contact op met +31 (0)88 112 12 34. Laat ons daarnaast ook altijd zo snel mogelijk weten dat je pech hebt gehad, zodat we je verder kunnen helpen en op de hoogte zijn van de situatie.

Bij elke huur zijn 100 vrije kilometers per dag inbegrepen. Rijd je meer? Dan betaal je €0,18 per extra kilometer. Al onze tarieven zijn inclusief btw, dus je komt niet voor verrassingen te staan.
Praktisch voorbeeld:
Huur je een auto voor 2 dagen en rijd je in totaal 250 kilometer?
Dan heb je 200 vrije kilometers (2 × 100 km) en betaal je alleen voor de extra 50 km:
50 × €0,18 = €9,00 aan extra kilometerkosten.

Alle huurvoertuigen zijn volledig Casco verzekerd, inclusief een inzittendenverzekering. Het standaard eigen risico bedraagt €750,-, maar je kunt dit verlagen naar €350,- voor €25,- per dag. Let op: in sommige gevallen (bijvoorbeeld volgens de BOVAG huurvoorwaarden) is het eigen risico niet te verlagen. Heb je hier vragen over of wil je weten wat er precies voor jouw situatie geldt? Neem dan gerust contact met ons op.

Bij het ophalen van het voertuig dien je zowel een geldig rijbewijs als een paspoort of ID-kaart te tonen. We controleren je rijbewijs en gegevens via het landelijke ELENA-waarschuwingssysteem. Zorg dus dat je beide documenten bij je hebt.

Ja, wij rekenen een borg van €250,-, te betalen per pin (contant is niet mogelijk).

De standaard huurperiode voor één dag loopt van 08:30 uur tot de volgende dag 08:00 uur.
Een weekendhuur begint op zaterdag om 09:00 uur en eindigt op maandagochtend om 08:00 uur.
Een weekhuur start bijvoorbeeld op maandag om 08:30 uur en eindigt de maandag daarop om 08:00 uur.