Bij Auto Schippers vinden we jouw privacy belangrijk. In deze privacyverklaring leggen we uit hoe we omgaan met jouw persoonsgegevens – of je nu klant, leverancier, opdrachtnemer of andere relatie van ons bent.
Verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens van klanten, leveranciers, andere opdrachtnemers en relaties
We verzamelen en gebruiken jouw persoonsgegevens omdat dat nodig is om een overeenkomst met jou te sluiten en uit te voeren. Dit geldt voor jou als (potentiële) klant, maar ook als jij namens een leverancier of andere partij contact met ons hebt.
Ben je een (potentiële) klant? Dan gebruiken we jouw gegevens om een offerte te kunnen maken, om te bepalen aan welke wensen of specificaties een voertuig of dienst moet voldoen, om de levering uit te voeren, te kunnen factureren en om snel en efficiënt met jou te communiceren over de uitvoering van de overeenkomst.
Ben je een (potentiële) leverancier of opdrachtnemer? Dan hebben we jouw gegevens nodig om jou te informeren over onze wensen of specificaties, om een offerteaanvraag te doen of een bestelling te plaatsen, jouw facturen te kunnen betalen en soepel met jou te communiceren over de uitvoering van de overeenkomst.
Ben je op een andere manier een relatie van ons? Dan gebruiken we jouw gegevens om contact met je op te nemen wanneer dat in het belang is van onze onderneming. Denk hierbij aan het bespreken van een mogelijke samenwerking, het uitwisselen van informatie of het onderhouden van ons netwerk.
Je bent niet verplicht om jouw persoonsgegevens met ons te delen. Maar als je dat niet doet, kunnen we mogelijk geen uitvoering geven aan de hiervoor genoemde werkzaamheden of doelen.
Doorgifte aan derden
Op basis van wet- en regelgeving, op jouw verzoek of in het kader van de uitvoering van een overeenkomst kan het zijn dat we jouw persoonsgegevens moeten delen met derden. Daarnaast maken we gebruik van Microsoft Office en bijbehorende opslagdiensten voor onze e-mail en documenten.
Direct marketing
Bestel je regelmatig bij ons? Dan bewaren we jouw contactgegevens en kunnen we die gebruiken om je persoonlijk per e-mail te informeren over bestaande of nieuwe producten en diensten, of om je een aanbod te doen. Voor dit doel beroepen we ons op ons gerechtvaardigde belang om onze producten en diensten onder de aandacht te brengen. In elke e-mail die we sturen, krijg je de mogelijkheid om je hiervoor af te melden. Ben je eenmalig klant bij ons geweest? Dan sturen we je alleen marketingberichten als jij daar vooraf toestemming voor hebt gegeven.
Bewaartermijn van persoonsgegevens
Ben jij klant van ons geworden (of wij van jou)? Dan bewaren we jouw gegevens tot zeven jaar na het einde van het boekjaar waarin de overeenkomst volledig is uitgevoerd. Dat is namelijk de wettelijke bewaartermijn die de Belastingdienst hanteert. Na die periode verwijderen we jouw gegevens. In andere gevallen hanteren we een maximale bewaartermijn van drie jaar, tenzij de wet een andere termijn voorschrijft.
Cookies
Tijdens jouw bezoek aan onze website plaatsen we kleine tekstbestanden (cookies) op jouw computer, tablet of smartphone. Deze cookies zorgen ervoor dat de website goed werkt en gebruiksvriendelijk is. We gebruiken ook Google Analytics om websiteverkeer te meten en onze site te verbeteren.
Jouw rechten
Je hebt het recht om ons te vragen welke persoonsgegevens we van jou hebben. Als er iets niet klopt, kun je ons vragen om jouw gegevens aan te vullen of te corrigeren. Je kunt ons ook verzoeken om jouw gegevens te verwijderen of het gebruik ervan te beperken. Daarnaast kun je bezwaar maken tegen het gebruik van jouw gegevens of een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Wil je een kopie van jouw persoonsgegevens ontvangen of dat we die doorgeven aan een andere partij? Ook dat kun je bij ons aanvragen.